برنامه هنری تحت عنوان ' گوشه ای از هنرایران' درآتن ارائه شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از آتن،دراین مراسم كه در هتل ' پلازای' شهر آتن برگزار شدو شخصیت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی یونانی حضور داشتند، ابتدا' داریوش دورش تبار' رئیس انجمن ایرانیان و دوستداران ایران،طی سخنانی با اشاره به قدمت روابط جمهوری اسلامی ایران و یونان گفت: ایران و یونان دو كشور متمدن و با فرهنگی هستند كه از دوران باستان تاكنون دارای روابط فرهنگی، هنری بوده اند.

وی گفت: هنر ایرانی توسط هنرمندان كشورمان به روش های مختلفی ارایه می شود كه یكی از این روش ها ارایه هنر به صورت فرش است.

وی در ادامه افزود:فرش ایرانی یك كار هنری است و هنرمندان ایران زمین،با هنر بی نظیر خود آنها را آفریده اند.این فرش ها بخشی از فرهنگ بزرگ ایران زمین است.

' محمد رضا پاكروان' وابسته فرهنگی و سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و یونان گفت: در تمام جهان فقط 10 كشور دارای سابقه بیش از هزار ساله می باشند و در میان آنها فقط 5 كشور ،بیش از 2 هزار و پانصد سال سابقه تاریخی دارند و درمیان آنها فقط ایران و یونان دارای دو هزار وپانصد سال رابطه فرهنگی و تاریخی با هم می باشند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران و یونان می توانند بر اساس همین قدمت رواط تاریخی و فرهنگی خود، روابط خود را در تمام سطوح و در راستای منافع دو ملت متمدن ایران و یونان توسعه دهند.

در این جشن و نمایشگاه كه تعدادی از معاونین شهرداری، استانداری، وزیر پیشین گردشگری و جهانگردی و نماینده پارلمان یونان، حضور داشتند' تاناسیس كوندتانوس' رئیس انجمن اتاق مطالعات توسعه روابط اقتصادی بین دو كشور یونان و ایران طی سخنانی با اشاره به قدمت روابط یونان و ایران گفت: ملت های متمدن این دوكشور بزرگ بایستی همچون گذشته روابط خود در تمام زمینه ها و بخصوص فرهنگی، اقتصادی و تجاری را توسعه دهند .

وی در ادامه افزود: دوملت متمدن یونان و ایران می توانند با همكاریهای خود زمینه توسعه و رشد اقتصادی بیش از پیش بین دو كشور را پایه گذاری كنند و ما دراین راستا تمام تلاش های خود را بكار خواهیم گرفت.

گروه موسیقی سنتی اصیل ایرانی' فریدونی' اعزامی از سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی نیز با اجرای قطعاتی از موسیقی اصیل كشورمان، یونانیان را به فرهنگ ایران زمین برد و مورد تشویق و استقبال پرشور یونانیان قرار گرفت.

در خاتمه ' داریوش دوریش تبار' رئیس انجمن ایرانیان و دوستداران ایران طی قرعه كشی به یكی از مدعوین یك فرش ایرانی اهدا كرد.

**2170**





:: برچسب‌ها: زنده , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: